søndag 5. april 2009

Blogger oppdateres på internett

Siden jeg er i California (Artikkel om California fra internett) skulle det bare mangle at jeg oppdaterer bloggen. Men jeg vil ikke skrive reiseblogg, så istedenfor skriver jeg diverse observasjoner jeg har observert her. Går det greit? Hvis ikke kan du besøke denne bloggen: www.blogg.com

1. Amerikanere er litt som nordmenn, bare annerledes.

2. De bruker biler for å komme seg fram, men også beina.

3. Noen amerikanere er tjukke, men hvis du bare ser litt nærmere så ser du at de faktisk er ganske tjukke.

4. De har flere kjeder som selger ulike ting. Eksempler på dette er: Starbucks og den lokale butikken.

5. De benytter seg av ulike valuti når de handler i butikken, men stort sett utelukkende den amerikanske dollaren, her representert ved tegnet $.

6. Når de sykler benytter de seg av hjelmer, men ikke av estetiske grunner.

7. Amerikanere er hunder etter kaffe og gafler. Men ikke kanelgiflar, da disse ikke er å få kjøpt.

8. Når de drar på kino pleier de å parkere på parkeringsplasser som er å finne i nærområdet.

9. Noen amerikanere snakker andre språk enn det språket vi snakker i Norge. Hvilke språk det er snakk om varierer fra land til land.

10. Når amerikanere saksøker hverandre hender det at én av partene går av med seieren.

For mer informasjon om disse punktene, utforsk dette bildet:

2 kommentarer:

Midster Whale sa...

Dine reiser avdekker stadig nye aspekter ved andre kulturers kultur.

Hilsen Christian, som ikke orket å skifte gmail-konto.

Hesten Konrad sa...

God påske.