onsdag 12. november 2008

Musikk er livets svar på musikk

Jeg liker godt musikk. Musikk er noe jeg hører på når jeg går lei av tilfeldige lyder, og føler for å lytte til planlagt lyd. Men ca 4 ganger i året går jeg helt tom for inspirasjon, og ender med å bare høre på 8-9 sanger på repeat. Jeg er nå inne i denne perioden.

Derfor trenger jeg din hjelp, som Esten O. Sæther ville sagt.

Hvis alle som leser dette innlegget gidder å skrive én artist/et band og deres beste album, blir jeg glad. Gjerne i kommentarfeltet.

Jeg liker mye forskjellig, men det må ha en form for melodi. Altså blir jeg rasende om noen foreslår Arne Norheim - "Lyder fra en kullmine i Minsk".

Takk.

(PS. Ting jeg hater at folk sier: Sånn sirkus istedenfor sånn ca.)

17 kommentarer:

Unknown sa...

Black Devil - Disco Club In Dub

Utelivsjaaani sa...

du burde høre på ronny pøbel med brutal mot dritt. Tror du liker teksten godt.

Hesten Konrad sa...

Da hater du meg! big yellow taxi, joni mitchell. ingen favoritt. men fin.

Hesten Konrad sa...

dessuten har du sikkert aldri hørt den før. har nettopp opdaget den. takk for tvbordhjelp, det ble fint.an

Jon sa...

I den koselige sjangeren:
Matt Costa - Songs we sing
Turin Brakes - Ether song
Lisa Hannigan - Sea sew

I en annen sjanger:
Kashmir - The good life
In Flames - Whoracle
Faith No More - The real thing

Håper du liker minst ett av albumene, og kanskje helst minst to.

Karen sa...

Siden du skriver "...og deres beste album", så skriver jeg de albumene jeg setter stor pris på for øyeblikket:

James Taylor- October Road
Feist - Let it die
Madeleine Peyroux- Careless love



Joni Mitchells "Blue" er jo en klassiker som du burde eie. En fantastisk plate.

Hvis du helelr vil høre på noe litt tøffere er jo King Crimson et veldig godt alternativ!

Karen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Karen sa...

Glemte å skrive navnet på anbefalt King Crimson-plate: "Red".

Anonym sa...

Hør på Tom Waits. Heartattack and vine

Forresten hater jeg folk som sier "Ting jeg hater at folk sier"

Lady Grey sa...

Enig med Max, Tom Waits er svaret. Og real gone og the heart of saturday night er to vidt forskjellige, men utrolig flotte albumer.
Ellers vil jeg også si at
Regina Spektor - Begin to Hope
Tori Amos - Boys for Pele
The Real Tuesday Weld - I, Lucifer
er noe av det beste jeg får i ørene

Hans Christian sa...

Herlig, folkens! Jeg skal nå sette i gang en nedlastingsmaraton som ikke har blitt sett maken til på mange uker.

Konge!

Ole sa...

Ganske ferskt:

Fleet Foxes -Ragged wood
Calexico - Carried to dust

Tidløst:

Leonard Cohen - songs of love and hate. songs of L.C.

Hanna Hvattum sa...

Jeg nærmer meg Nina Kinert ganger 1300 siden september, i følge last.fm. Da er ikke iPod medregnet. Så noe må det være med albumet "let there be love".

Elias Birkenes sa...

Sjekk ut denne:

Junior Jack - Stupid Disco.

Dancing Vanilla Robot sa...

The Seeds: Travel With Your Mind
The Zombies: Oddesey and Oracle
Lou Reed: Coney Island Baby
The Warlocks: The Warlocks (nei, ikke norsk ræppegruppe, akk!)

*mvh HEDDA!

Anonym sa...

Okkervil river: Black sheep boy

The Kills: Midnight Boom

Sharon Jones and the Dap Kings: Naturally

MGMT: Oracular Spectacular

Mercury Rev: Deserter's songs

Sparklehorse: It's a wonderful life

RULEFINN sa...

-www.myspace.com/anoraak

-Luther Vandross - Tell me the reason

-DJ Shadow - Preemptive Strike

-Animal Collective - Spirit They're Gone, Spirit They've Vanished

Der har du det som ligger i min winamp for tiden.