fredag 7. november 2008

Nytt innlegg

Jeg sitter på en café og skriver en fortelling. Vi må alle skrive en fortelling til mandag, og jeg skriver en fortelling mens jeg sitter på en café og skriver. Ord, ord, ord, ord. Jeg er ferdig med fortellingen, og jeg er fornøyd med fortellingen.

På tide å bare skrive ned frie assosiasjoner og tankerekker:

På cafeen spiller de Coldplay. De spiller Coldplay hver gang jeg er her. Jeg elsker det første albumet deres. Men alt annet de har laget provoserer meg. Mest fordi samtlige album de har utgitt fra og med "A Rush of Blood to the Head" er så mainstream at det kan sammenlignes med å som eneste bil kjøre på en seksfelts autobahn i 40 km/t, med polstrede vegger på hver side.

Grow up.

Det sitter en dame et par bord til høyre for meg som ammer. Men istedenfor å la hele omverdenen ta del i opplevelsen, har hun lagt et skjerf over barnets hode. Det provoserer meg ikke. Jeg bare skildrer hva hun gjør.

Mannen som sitter på barkrakken ved vinduet ser ut som en italiener som for lenge siden entret midtlivskrisen, og ikke har klart å komme seg ut ennå. Han sitter med svart skinnjakke inne, selv om det er varmere enn i glohaugen. Da den unge damen ved siden av ham skulle gå, bare måtte han si et eller annet til henne, kanskje for å teste om hun ville smile til ham, for så å ta det som en personlig seier. Hun smilte. Men skyndte seg enda mer med å ta på seg ytterklærne og komme seg ut.

Her kan dere se ham:



Jeg har også lyst til å vise dere en video jeg fant på mobilen. Den er viktig for meg:


8 kommentarer:

Magnus sa...

Hva er det jeg sier i begynnelsen av filmen som er morsomt?

PS! TIDENES BESTE ORDBEKREFTELSE: ropeting

Unknown sa...

Fint innlegg!

Hvilken kafé er det?

Hans Christian sa...

Magnus: Jeg klarer ikke få det med meg! Men det ville sikkert ikke vært noe morsomt sett med etterpåklokskapens monokkel.

Øivind: Kafé Café heter den, og den ligger på Bislett. Takk for at du sa at det var et fint innlegg!

Anonym sa...

kan du oversette bloggen din til engelsk?

Hanna Hvattum sa...

Fint innlegg!

Hvor på Bislett ligger den?

Magnus sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Magnus sa...

Kan du bare suse rett inn på internett når du sitter på kaféen, eller må du spørre om passord når du bestiller mat eller drikke?



(ordbekreftelse: "bulan", jeg likte denne)

Hans Christian sa...

Hanna: Den ligger like ved balloon store, ved trikkestoppet før Holbergs plass. De har utsøkte club sandwhhitches og grei kaffe. Nettet deres er gratis og åpent. Anbefales!