onsdag 1. oktober 2008

EsSay WHAT?

Det er høstferie for tekstklassen på Westerdals. Men egentlig er det ikke høstferie. Vi må nemlig skrive essay. Det er litt som å dra på tusenfryd under et strømbrudd.

Som du nå skjønner, velger jeg å heller skrive ord i denne bloggen, enn i word-dokumentet "Essay - første utkast". Det er fordi jeg benytter meg av enhver anledning til å ikke skrive essay. Her følger en topp 5-liste over ting jeg liker bedre enn å skrive essay:

1. Sitte stille.
2. Kjøpe komfyr på elkjøp.
3. Ikke skrive essay.
4. Høre maling tørke.
5. Spise dadler.

Her følger enda en topp 5-liste, helt uten tema, bare fordi jeg ikke vil fortsette med essayet:

1. Alternativ medisin.
2. "Måtte den beste mann vinne".
3. Kravstorhet.
4. Den andre Indiana Jones-filmen.
5. Blalbalalalalala.


Jeg sitter på en café, og høyttaleranlegget spiller Stevie Wonders Greatest Hits. Det slår meg at kvaliteten til den godeste Stevens låtbibliotek spriker ekstremt. Det ene minuttet hører man "Superstitious", og bøyer seg i støvet av hvor kul den er, det neste hører man "I just called to say I love you", og formelig gremmes i støvet av hvor ful den er.

Så kommer jeg på at jeg har et essay å skrive. Og jeg skriker frustrert inn i en ropert.

7 kommentarer:

Fraulein sa...

I just called to say I love you er min yndlingssang....

Hans Christian sa...

Neeeei! Da var det enda godt at jeg var ironisk.




*host*

Anonym sa...

skrivefeil observert!!

Hans Christian sa...

Skrivefeil rettet! Jippidoo.

Jeg formelig gremmes.

Anonym sa...

skrivefeil muligens rettet, men den jeg fant finnes fremdeles. skammens pine henger over deg nå.

Hans Christian sa...

Haha! Nå er alt feilfritt!

Karen sa...

Du skal få en pils for bloggoverskriften neste gang vi sees. Skriv nå.