lørdag 27. desember 2008

A og B møter bloggen

A: Hvorfor heter jeg A og du B?
B: Fordi vi anonymiseres.
A: Anonymiseres? Hvorfor blir vi anonymiserte, om jeg tør spørre?
B: Du tør å spørre, men forfatteren tør ikke vise verden hvem vi egentlig er.
A: Men hvorfor?
B: Fordi samtalen vi skal ha vil være på kanten, og vi vil nødig at verden skal få vite at det var du og jeg som hadde den.
A: Hvordan vet du alt dette?
B: Jeg bare antar.
A: Det virker ikke sånn. Det virker som om du kjenner forfatteren veldig godt, nesten som om dere to har planlagt denne samtalen sammen, uten å la meg få ta del i forberedelsene.
B: For no' sprøyt, A.
A: Men så drit i å kalle meg A! Jeg heter jo ******
B: Hmmm?
A: Jeg heter ******
B: Det der er ikke hva jeg kaller et navn.
A: Hva i... Sensureres jeg når jeg sier navnet mitt?
B: Ser sånn ut.
A: Men det var da som bare ****
B: Ser ikke ut som du kan banne heller.
A: Dette blir for dumt.
B: På hvilken måte?
A: Hvem i huleste kan ha glede av å lese en samtale mellom to mennesker med bokstaver som navn når det atpåtil ikke er banning tilstede?
B: Det trenger du ikke tenke på.
A: Ah! Så du vet mer enn du vil innrømme!
B: Og du vet mindre enn du kan skjule.
A: Det gir ingen mening.
B: Du gir ingen mening.
A: Dette går over alle ***********
B: Folkelige vendinger er heller ikke tillatt.
A: Nei dra meg baklengs inni **********!
B: Det er bare å gi opp.
A: Tydeligvis.
B: Jeg skal nå gi deg et valg.
A: Så gi meg et valg.
B: Du skal få velge hvor denne samtalen tar retning.
A: Ja vel. Har jeg noen alternativer?
B: Ja, men dem må du finne ut av selv.
A: Virker ikke som dere forberedte denne delen godt nok.
B: Det kan virke slik.
A: Det kan det.
B: Ja.
A: Yeps.
B: Nå gjør du en dårlig jobb. Det er som sagt ditt ansvar å føre samtalen videre.
A: Men hvis jeg bare fortsetter med å pjatte vil forfatteren før eller siden gå lei, og da slipper jeg dette. Jeg har bedre ting å gjøre, vet du.
B: Jeg vet mer om deg enn du noensinne vil kunne forestille deg.
A: Gjør du virkelig det?
B: Nei.
A: Godt.
B: Vær så snill. Kan vi snakke om noe mer interessant?
A: Vi kan snakke om mora di.
B: Hold henne utenfor dette. Hun er uansett ikke interessant for noen andre enn sine nærmeste.
A: Mora di er ikke interessant for noen andre enn sine nærmeste!
B: Det var det jeg sa. Derfor funker ikke mora di-fornærmelsen.
A: Jeg skjønte det litt for sent.
B: Og jeg akkurat tidsnok til å påpeke det.
A: Kudos.
B: Takk. Eller, vent. Sier man takk til kudos?
A: Ganske sjelden.
B: Ok.
A: Yes.
B: Kom igjen. Litt til.
A: Greit. Vet du hva som er forskjellen mellom dadler og rosiner?
B: Ja.
A: Det var godt å høre. For det er mange åpenlyse forskjeller.
B: ...
A: Hva er det? Hvorfor tre prikker?
B: Jeg prøver å hinte til at jeg er litt oppgitt over dette. Idéen vår var jo god, men du bare driter i hele opplegget og fjaser.
A: Som om dette opplegget noensinne var så seriøst.
B: Godt poeng. Jeg tror vi bare runder av.
A: Vent litt.
B: Hva er det?
A: Du sa at denne samtalen skulle være på kanten. Hvordan har den vært det?
B: Vil du virkelig vite det?
A: Ja.
B: Ok.
A: Så si det da.
B: Greit.
A:
B: Fitte.

6 kommentarer:

Jon sa...

Veldig fint! Dette hadde gjort seg godt på Nova. Hvilken Nova får du bestemme selv.

Magnus sa...

Casanova?

Hans Christian sa...

Kassa nova er jo tross alt jons "alter ego" ;)

Jeg tror den hadde gjort seg bedre på Radio Nova enn Video Nova. Sistnevnte selger dvder og spill, og bryr seg lite om hørespill.

Anonym sa...

Artig det du hadde skrevet om hvordan man kunne få seg flere blogglesere.He he. Sliter med det samme;)

Hanna Hvattum sa...

Jeg likte veldig godt hvordan anonymiseringen førte til at jeg ikke fokuserte på hvem dette handlet om, men hva dette handlet om. Det virker som du er bevisst på hvordan du blogger, Hans Christian, og det er veldig bra. Dessuten virker det som om "de anonymiserte" er fra samfunnet. Og det er samfunnsnært. Veldig bra.

Hans Christian sa...

Ida: Godt å høre :P hehe er jammen ikke lett å få seg lesere :D men hyggelig at du "fant veien hit!Du har også en fin blogg

Hanna: Jeg er overbevist over at jeg blogger